loading...
مای فایل
رسول کریمی بازدید : 55 شنبه 15 اسفند 1394 نظرات (0)

بررسی منطقه 5 اصفهان (سنگتراشها)

بررسی منطقه 5 اصفهان (سنگتراشها)دسته: معماری 
بازدید: 1 بار 
فرمت فایل: doc 
حجم فایل: 30695 کیلوبایت 
تعداد صفحات فایل: 225 

انسانها در شهرها برای خود فضایی جهت زندگی می سازند، و همزمان با آن مجموعه ای هزار چهره به وجود می آورند، از طرفی دیگر همین چهره ی شهر تاثیر خود را بر شخصیت اجتماعی ما شهروندان می گذارد یک انسان از بدو تولد تا بزرگسالی نیازهای خاصی دارد که باید توسط شهر و عوامل آن پاسخ داده شود رشد سریع جمعیت یک واقعیت را نتوانسته است تغییر دهد و آن اینکه نیازها

 

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

پیشگفتار :

انسانها در شهرها برای خود فضایی جهت زندگی می سازند، و همزمان با آن مجموعه ای هزار چهره به وجود می آورند، از طرفی دیگر همین چهره ی شهر تاثیر خود را بر شخصیت اجتماعی ما شهروندان می گذارد.

یک انسان از بدو تولد تا بزرگسالی نیازهای خاصی دارد که باید توسط شهر و عوامل آن پاسخ داده شود. رشد سریع جمعیت یک واقعیت را نتوانسته است تغییر دهد و آن اینکه نیازهای اولیه انسان ها در هر دوره و سنی تغییر نکرده است.

شهروند در تعامل اجتماعی و چانه زنی در کوچه و بازار توانسته بود قدرت اندیشیدن و مذاکره را برای حفظ حقوق خود و دیگران بیاموزد. بنابراین نیاز مبرمی به فضاهای تعامل اجتماعی دارد.

از آنجا که در دوران کودکی و نوجوانی، با انواع و اقسام محدودیت ها، ممنوعیت ها روبه رو بوده ایم، فضاهای غیر قابل تحمل بر شخصیت ما و فرزندانمان تاثیر سو ء می گذارند و تعجب می کنیم که چرا با شهروندانی خنثی و بی تفاوت نسبت به سرنوشت شهر و جامعه روبه رو هستیم.

جامعه ای که برای کودکان خود فضاهای بازی کافی، برای نوجوانان خود پاتوق ها، فضاهای تعاملات اجتماعی، فضاهای ورزشی و ... در محله ایجاد نکند، نباید توقع داشته باشد که در آینده از شهروندانی متعهد و دلسوز و فعال در سرنوشت شهر و جامعه برخوردار گردد.

برای جلوگیری از چنین مشکلاتی اولین قدم شناخت نیازهای فرد و جامعه در شهر است. بعد از این مرحله می توان توقعاتی را که انتظار می رود و شهر و فضاهای آن در پاسخگویی به این نیازها داشته باشد شناسایی کرد و در صدد این برآمد که این فضا پاسخگوی نیازهای شهروندان باشند.

مقدمه :

با توجه به گسترده بودن شهر اصفهان، مقرر گردید تهیه این پروژه ها طبق تقسیمات شهری و محله ای و با توجه به ویژگی های محله های انتخابی که شامل موارد زیر است صورت گیرد :

مداخله باید دارای ارزش تاریخی و عناصر و کالبد با هویت ایرانی باشد. این محلات باید از نظر بصری و ادراکی غنی باشد و دانشجویان به راحتی به اطلاعات آن دسترسی داشته باشند.

با توجه به این موارد، حوزه ی مورد بررسی در این پروژه محله ی سنگتراش ها است که درمنطقه 5 اصفهان واقع شده است.

در زیر محدوده ی مورد بررسی را نمایش داده ایم.

 در گزارش حاضر، ابتدا خلاصه ای از بررسی های آماری و ویژگی های منطقه در وضع موجود ارائه می شود، پس از آن سابقه تاریخی محله و گفت و گو با شهروندان و ساکنان و مسئولین را مورد بررسی قرار می دهیم و سپس به تحلیل استخوان بندی و جایگاه و فرم و عناصر اصلی و موثر بر این محله می پردازیم.

 فصل اول:مطالعات پایه

در این قسمت ما با حوزه ی فراگیر و نقش آن در حوزه ی مداخله , نظرات ساکنین و افراد و ارگان های زیربط و تدوین اهداف اولیه و چشم انداز مفدماتی آشنا میشویم.

واژه ی کلیدی:

*حوزه ی فراگیر: حوزه ای که محله یا حوزه ی مداخله در آن واقع است

*حوزه ی مداخله: محله ی مورد نظر ما همان حوزه ی فراگیر است

فهرست مطالب

فهرست مطالب

پیشگفتار .............. 1

قدردانی...... 2

مقدمه ........ 3

فصل اول – مطالعات پایه ........ 15-4

فصل دوم – آشنایی با حوضه بلافصل و نقش آن در حوزه ی مداخله .........16-126

فصل سوم – جغرافیای تاریخی .. 151-127

فصل چهارم - تجزیه و تحلیل وضع موجود کاربری ها .......... 163-152

فصل پنجم – شناخت وضع موجود (محیط کالبدی).. 207-164

فصل ششم – شناخت وضع موجود (محیط اجتماعی)................ 218-208

فصل هفتم – شناخت وضع موجود (محیط بصری:منظره شهری)...........222-219

منابع

قیمت فایل فقط 11,000 تومان

خرید

برچسب ها : بررسی منطقه 5 اصفهان (سنگتراشها) , منطقه 5 اصفهان سنگتراشها

مطالب مرتبط
ارسال نظر برای این مطلب

کد امنیتی رفرش
درباره ما
دانلود ناب ترین پایان نامه thesis، پروژه project، مقالات انگلیسی همراه با ترجمه، گزارش کاراموزی, کتاب, مطالب آموزشی, نرم افزار, طرح های توجیهی,پاورپوینت,Word, PDF,تحقیق ,جزوه های دانشگاهی
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آمار سایت
  • کل مطالب : 3357
  • کل نظرات : 2
  • افراد آنلاین : 67
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 241
  • آی پی دیروز : 135
  • بازدید امروز : 568
  • باردید دیروز : 208
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 2,568
  • بازدید ماه : 10,051
  • بازدید سال : 67,107
  • بازدید کلی : 652,312
  • کدهای اختصاصی